Blogger Template by Blogcrowds


Nie som ani luterán v zálohe, ani katolík v aktívnej službe, len akurát verím iným spôsobom. A tiež si o sebe myslím, že logicky uvažujem. Lenže to asi v tejto sfére práve nenosí.

Moj názor ohľadne prerušení tehotenstva je ľudom v mojom okolí známy a jasný. Radšej prerušenie, ako má dieťa vyrastať bez lásky niekde, kde sa o neho nebude mať kto starať, alebo pokiaľ mu má byť celý nasledujúci život ubližované len preto, že nebolo vítané. Celé je to podivná debata, kde veľmi nerád zovšeobecňujem a na každý jeden prípad sa treba pozrieť s triezvou a chladnou hlavou a zvážiť pre aj proti. Nič nie je čiernobiele a žiadna pravda nie je globálna.

Logika mi ale prináša aj iné myšlienky. Jednoducho mám pocit, že katolícka logika je v určitých oblastiach nekonzistentná. A v momentoch, keď zlyháva privolajú si na pomoc "božiu vôľu", ktorá zabezpečí, že "takto to má byť a takto je to správne" bez ohľadu na fakty. (Je možné, že to je prípad všeobecne kresťanstva, akurát katolíkov akosi počujem viac, častejšie a aj hlasnejšie).

Príklad by sa našiel asi rýchlo, ale keď som začal interupciami, ostanem na chvíľu pri nich. Jeden zo základných argumentov je, že človek život nedáva a nemôže ho teda ani vziať. V poriadku, pokiaľ ten kto dáva život je Boh a nie človek, ktorý dodá základné ingrediencie (nie, nie o nepoškvrnenom počatí, ktoré sa už podľa dostupnej literatúry udialo celý jeden krát v dokumentovanej histórii ľudstva sa teraz baviť nejdeme) prečo potom sa nepostará o to, aby človek jeho prácu nemohol ignorovať a hlavne zrušiť? Niekde som čítal, že nám dáva slobodnú vôľu aby sme mohli byť aj omylní. Nie celkom šťastne vymyslené v takejto kritickej a konfliktnej oblasti. Nemohol by nám dať aj slobodnú vôľu rozhodnúť sa kedy to dieťa naozaj chceme? Keď by sme si mohli vybrať, že dieťa naozaj chceme a nebolo to o náhode (lebo náhodné je, fakty zase nepustia), asi by bolo menej myšlienok, či je na nečakané dieťa správny čas. A súčasne by bolo menej smutných žien, ktoré dieťa mať nemôžu. (A ak náhodou slobodnú vôľu sa rozhodnúť sa kedy dieťa chceme máme, nie sme to nakoniec my, kto dáva život? -> šup na začiatok odstavca). Všimol som si v poslednej dobe veľké tabule pri cestách, ktoré hovoria o "umelom prerušení". Čiže zase logicky prirodzené prerušenie (ktoré sa deje z vôle božej a v súlade s jeho zámermi) je v poriadku a nie je proti nemu čo namietať. Čo Boh dal, to Boh vzal. Bodka. A už vôbec nie pochybnosti, či diskusia. Pričom technicky ide o ten istý akt, nezávisle na debatách o tom v ktorom období sa to udialo a či už plod mal alebo nemal osobnosť. A úplne posledné: Pokiaľ Boh rozhoduje o živote, prečo dopustí po celom tehotenstve, že pár dní pred pôrodom dieťa umrie. Že nás chce skúsať v našej viere? To aj nás čo už v neho neveríme? Pre tých je to za trest? Milosrdný bože....

Nehcem si do nikoho kopať. Možno to všetko celé len zle chápem a niekto mi to konečne logicky konzistentne vysvetlí. Aj keď som skeptický ....

3 comments:

Ok, pozri sa na to takto: je tvoj zivot vzdy len ruzovy? Ide ti vsetko tak, ako by si si to prial? Nie. Life sucks. Ale keby sa o interupcii mala rozhodovat tvoja matka, co by si jej povedal? Chcel by si tu sancu zit a mozno nieco zmenit, nieco zazit, vyhrabat sa z tej zlej situacie, do ktorej si sa narodil? Co by si jej povedal, ak by islo o teba?

A preco si myslis, ze neplanovane dieta znamena automaticky, ze bude nemilovane?

A co sa tyka nekonzistentnych katolikov, tak sami hovoria, ze ludia su omylni a cirkev su vzdy len ludia, takze vlastne sami hovoria, ze sa mozu mylit.

7:58 PM  

Povedal/napísal som niekde, že neplánované dieťa znamená automaticky, že bude nemilované? Alebo vari to, že matky neplánovaných detí majú automaticky podstúpiť interupciu? Bol by som veľmi nerád, keby sa mi takéto slová podsúvali do úst.

8:22 PM  

ja s tebou v tomto plne suhlasim. ak je neplanovane dieta aj nechcene, tak by bolo lepsie prerusit tehotenstvo. alebo dat babo na adopciu, ale to urobi asi len malo zien.
a tiez mam podobny nazor na katolikov (respektive vacsinu nabozenstiev, ktore prikazuju, zakazuju, and trying to rule the world)

12:59 AM  

Novší príspevok Staršie príspevky Domov