Blogger Template by Blogcrowds

Je to za nami. Mediálne šialenstvo Medzinárodného dňa žien. Šoféroval som si včera, počúval jedným uchom správy a prepadla ma zákerná myšlienka. (Baby skúste dočítať v kľude do konca a až potom začnite zbierku dreva na moje upálenie).
Na zemi je pomer žien a mužov, ako bratru v percentách, tak 50:50. Keby som to bral do detailov, tak dokonca žien je o nejaké to percento viac a muži sa logicky stávajú ohrozeným druhom. Napriek tomu ani pes neštekne po nejakom Medzinárodnom dni mužov. Celý rok je podobne ticho aj o MDŽ a potom k nám dorazí jar, prebudia sa zvieratká, hormóny, politici a rôzne iné organizácie a nastane hystéria. O tom, že sú ženy strašne znevýhodnené a že je škoda, že MDŽ už nemá tú vážnosť ako malo a že treba obnoviť dobré zvyky. Podozrivo sa toho zúčastňujú obe polovice politického spektra, aj keď tá červenšia to robí okatejšie a hlasnejšie a tak isto podozrivo na tom participujú obe pohlavia.
Mám byť ješitný, vzťahovačný a mám to chápať tak, že jedine ženy niečo robia, jedine ich je zásluha, že všetko funguje a jedine na ich strane je právo na vlastný sviatok a my mužská menšia polovica sveta sme len na okrasu ako sadroví trpaslíci, ktorí tiež nemajú vlastný medzinárodný deň? Naša úloha v spoločnosti je podobná ako majú kuchynskí roboti, ktorí spravia, čo treba, umyjeme súčiastky a bez slova vďaky ich odložíme naspäť na ich miesto? Alebo skúsime druhý extrém, že prestanem nosiť priateľkám kvety len tak, ako to robím príležitostne teraz a dostanú ho len na štátom uznané sviatky? A pridám k tomu malú opicu, aby som šiel v dave.
Idem do extrému, ale vadí mi tá mediálna hystéria, ktorá trvá týždeň pred a končí dva dni po ôsmom marci. Nesnažím sa spochybňovať úlohu žien v spoločnosti, ale na jednej strane sa snažíte si vybojovať rovnoprávne postavenie, na druhej strane sa necháte vmanipulovať do "osláv" nejakého dňa, keď možno ani nie je veľmi čo oslavovať. Dostanete kvety a čokoládu a jeden deň sa okolie tvári ako veľmi vám tým pomohlo, či ulahodilo. A nasledujúci deň je všetko po starom. Možno pokojná spomienka na veci spred nejakých 100 rokov by bola viac na mieste ako usmiate tváre. Lenže kto si už dnes spomenie, že MDŽ nie je oslava toho aké úžasné je byť ženou (na to máte rôzne AVON/Oriflame kampane), ale mala to byť spomienka na nejaké krajčírky.

Naozaj je to to, po čom ženy túžite?

12 comments:

:) Tento clanok by si pokojne mohol napisat aj na Valentina, Velku noc, Vianoce a vsetky ostatne kalendarne i nekalendarne sviatky. Stale je to iba o komercii a propagacii a nie o zenach, zamilovanych, narodeni Jeziska...
A po com to mi zeny tuzime? Kazda po niecom inom (to je na tom to skvele) a mne konkretne su vsetky sviatky sumafuk. Ja ani neviem, kedy mam meniny.

3:59 PM  

Valentín si to zaslúži určite, to je jasný sviatok pre obchodníkov. Veľká noc je taký nejaký folklórny pozostatok, kedy ja osobne už dlhé roky som na výletoch a nezúčastňujem sa. A Vianoce mám rád a robím si ich po svojom a je mi lautr jedno čo a kto robí. Určite u mňa ale tiež nejde o žiadne narodenie Krista.

Rozdiel medzi týmito sviatkami a MDŽ je ale v tom, že dokiaľ Valentín, Veľká noc a Vianoce nerozlišujú pohlavie, tak práve MDŽ sa tvári ako sexistický sviatok ku ktorému ale druhá polovica populácie nemá náhradu.

8:12 PM  

2April: Ešte k tým meninám. Prvé čo ma napadlo bolo, že možes oslavovať celý štvrtý mesiac.

8:13 PM  

Suhlasim s tym, co si napisal.Ale nemyslim, ze sa niekto zien pytal na nazor, ci chcu taky sviatok. Skor to je "zalepenie huby" Vsimni si, kto ma podobne sviatky..Den ucitelov, banikov.. vsetci ti okaslani, podhodnotení,ktori nakoniec drzia klapacku. Nevsimla som si, ze by bol Den politikov,umelcov,manazerov...
A ako vravi Germa na Maximovom blogu v diskusii, MDZ aj tak vzdy najviac oslavovali muzi.

8:18 PM  

Človeče, ty máš problémy :-)))))
V podstate mám pocit, že je to MDMužov ... :-)))))

8:19 PM  

2Sasanka: Baníci mali deň aj vtedy, keď síce makali ako negri, ale mali aj vážnosť a zarábali na dané pomery naozaj slušné prachy.

8:58 PM  

no, tak ja sa fakt tesim na chlapa, ktory mi bude nosit kvety len tak aj po viac ako roku vztahu...lebo mne to pripada vazne ako utopia...priblbe sviatky a medialna hysteria im to aspon pripomeni ;)))

(vtip)
april:milacek, my sme asi fakt obe jedna, ci vlastne teba som vymyslela, lebo ja tiez neviem, kedy presne mam meniny...:)

9:43 PM  

mna len prekvapili tie "krajcirky" na konci... clovek sa sem tam aj nieco nove dozvie.
doteraz som si myslela ze MDZ je tu nieco ako u zvieratiek. je jar, vsetko puci, vsetko sa pari jak zmyslov zbavene... tak treba nejako oblbnut romantikou aj zenske samicky :))

11:24 AM  

eh, a ja som si ziadnu medialnu hysteriu nevsimla. asi preto, ze si este pamatam basnicky, rucne vyrobky a cervene karafiaty co sme MUSELI nosit mamickam davno davno, ked nam to prikazali sudruzky ucitelky.
skor mi vadi hysteria okolo valentina.

11:57 PM  

tuzia po tom, aby sme ich obdivovali, milovali, zahrnali pozornostou a strpeli od nich aj ich nalady bez slov a chvalili vsetky ich napady

7:13 PM  

:) to tiez nie je zly napad.... nechala by som si

12:51 PM  

Polepetko, pokojne, mate predsa medzinarodne uznavany den vtakov, ktory tematicy pripadol na 1. april :) V nasom malom domacom matriarchate (4 baby, 1 chlap)tento den spolocne oslavujeme uz dobrych 10 rokov.

Ale inak s tebou uplne suhlasim.

6:08 PM  

Novší príspevok Staršie príspevky Domov