Blogger Template by Blogcrowds

Včera bol v Bratislave historicky prvý slovenský BarCamp. O tom kto rozprával, čo rozprával, s kým sa zoznámil a koľko piva vypil sa môžete dočítať inde. Ja budem o inom.
Pokusy o rozdelenie ľudí podľa nejakých schém je staré asi ako ľudstvo samo. Bránime sa tomu, ale napriek tomu sami sa radíme do škatuliek. Včera som si podvedome overoval túto teóriu v nultom priestore. Stačilo sa chvíľu pohybovať a kľudne som s vysokou mierou pravdepodobnosti mohol radiť ľudí do skupiniek bez toho, aby som sa pozrel na mená, či prezývky. Z diaľky trčali ludia pracujuci v reklame [1],[2]. Pchalo sa mi ja jazyk slovo metrosexuáli, ale obávam sa, že by bolo brané negatívne, tak ho nepoužijem. Geeka nájsť bolo tiež jednouché. Svietili na kilometre. Tu už iný eufemizmus hľadať nebudem. Tento typ ľudí je na to skôr hrdý. Nebolo problém nájsť mladých dynamických a perspektívnych v rozhovoroch so skúsenými v rokoch. Na kilometre svietili aj ženy z reklamiek/PR agentúr a médií [1], [2]. No a potom ešte vidlami šlo prehadzovať ľudí, čo si potrpeli na image [1],[2],[3],[4].
Zaujímavejšia mi ale došla iná vec. Keď si geek so sebou dotrepe frajerku (ktorá zvyčajne veľmi ani netuší vocogo), je to vždy výstavný kus. Vie mi niekto povedať, čo na nich vidia? Myslím teraz dotyčné babule na oných počítačovo postihnutých. Žeby mali vyšportované telá som si teda nevšimol. Intelekt súdiť je vždy ošemetné, ale je isté, že po nie dlhej chvíľke diskusie s nimi už budete zase niekde pri počítačoch a technológiách. A žien, ktoré by toto obľubovali som zatial stretol jednociferné a dosť nízke číslo.
Samotný BarCamp bol fajn. Pecositka bola zase okúzľujúca a na zjedenie a aj zvyšok posádky bol dostatočne komunikatívny a príjemný. Nabudúce by to chcelo trochu jasnejšie pravidla pri plánovaní prednášok. Menej presunov medzi jednotlivými sálami z dôvodu časových sklzov a zvyšok aj môže ostať. To, že to nebola ani reklamková/mediálna, ani technická a ani inak jednoznačne smerovaná akcia mne osobne došlo ako veľké plus. A navyše bolo pivo zadarmo :)

Skúsili ste sa chvíľu započúvať do kuloárnych diskusií? Toľko fídbekov , mesidžov, funkcionalít a budgetov som už dlho nepočul. Asi sa nehýbem na tých správnych miestach . :)

11 comments:

dakujem za kompliment :) aj ty si bol klasicky okuzlujuci a dokonca aj napomocny :) to sa ceni

10:40 PM  

Pecositka, kvôli Tebe si aj nohy zlámem. :)

10:57 PM  

vtipne, snad aj trefne, aj ked akoby bolo z tohto prispevku citit akusi zahorklost? uz len zistit z coho.

12:01 AM  

2dusoft: Tak na tú analýzu by som bol veru že aj zvedavý. Mohol by som Ti napomôcť, že to je tým, že som nerád, keď pekné baby stoja inde ako pri mne. :))

8:22 AM  

nic zavistlivejsie som dlho necita - a kde je akoze ta typologia? wtf dpc?

si musel dlho sediet niekde zavrety...

9:03 AM  

2Alian: Chýba Ti, že som Ťa nespomenul? Ty by si šiel medzi imidžistov. Len som narýchlo nenašiel žiadnu Tvoju fotku :)

Neberieš veci až príliš vážne? Hyperbola Ti niečo hovorí? :)))

9:45 AM  

ved ani inu katogoriu tam nemas tusim ;) ako napisal niekto iny niekde inde "Neviem, ci cakal ze tam pridu programatorske opice ktore ziju cely zivot zavreti vo svojej pracovni... "

nie neprosim si ziadnu fotku ;) jo a dnesok beriem vazne, som hore ritou vstaval

10:19 AM  

Ešte som Ťa mohol strčiť ku geekom, nie? Ale Ty si širšie zameraný, vyčnieval by si z radu.

Čakal som, že tam dojdu ľudia, ktorý tam nakoniec aj boli. Už zo zoznamu registrovaných som vedel koho čakať. Opice som nečakal. Práve to širšie spektrum návštevníkov prilákalo aj mňa.

Vedel som aj to, že týmto spotom, že pár ľudí naseriem a pár ludí si to vezme osobne. Takže tiež nič neočakávané.

10:53 AM  

Nie len pod pojmom "typologia" som ocakaval skor popis typu expert/IT fanusik/okoliduci a nie metrosexual/s alebo bez pipinky

10:59 AM  

2Alian: Nemáš pocit (odhliadnuc teraz od nejakej nevyprovokovanej osobnej averzie voči mne), že by si veľkú časť ľudí tam zúčastnených vedel napchať do podobných 4-5 škatuliek ako ja? Geeci, chlapi z reklamy, baby z reklamy/medii/PR, mladí frkani, čo chcú robiť velký biznis, "starší" páni s nadhladom (eMSi odpustí) etc ...

Neriešil som kto je na čo expert a kto nie.

Z tých ľúdí to trčalo na kilometre. Nehladaj za tým nič dehonestujúce. (S väčšinou tých ľudí na fotkách sa poznám osobne.)

11:13 AM  

nic za tym nehladam ;) a necitim voci tebe nijaku averziu, som len rad ze sa mi tu venujes a vysvetlil si ako sa veci maju - ked som to precital prvy krat a nepoznal pozadie prislo mi to take mrzute skatulkovanie

11:45 AM  

Novší príspevok Staršie príspevky Domov