Blogger Template by Blogcrowds

Koľko peňazí dokážem reálne minúť? Potrebujem pridať jednu nulu, dve, alebo len dvojnásobok súčasného stavu? Kde sa končí moja potreba a začína nenažratosť a beh za mocou, vplyvom, nadutým egom a onania nad tým aký som kurva bohatý?
Krásny príklad zo života mám v jednom susedovi. Míňame sa s ním už od decka a kedže sme skoro vrstovníci, tak sme si kadečo aj povedali a bolo obdobie keď sme klábosili a pofajčievali denno denne. Je jedno kde robí. Peňazí nikdy nemá dosť. Keď študoval, tak dostával nejaké peniaze od rodičov a chodil brigádovať. Občas peniaze boli, občas nie. Rozhadzovať sa nemohol, ale biedou by som to nenazval. Potom hneď po škole šiel na civilku. Peňazí to nebolo úžasne veľa, ale viac ako mal predtým. Na konci každého mesiaca bol v traume, že nevie, kde peniaze minul a že má málo. Prvé reálne zamestnanie: Múzeum. Zase krok k lepšiemu a aj keď sa mu náklady priamo nezvýšili na konci mesiaca sa situácia opakovala. Peniaze sa niekde rozbehli. Odvtedy už pokročil ďalej a vymenil zamestnanie asi šesť krát, zakaždým k lepšiemu, niekedy výrazne k lepšiemu, ale tento folklór mu ostal. Koniec mesiaca znamená, že je bez peňazí. Nemá šetrenie v sebe a aj keď nie je gambler, tak ich rozkotúľa. Je vlastne jedno koľko zarobí, vždy to dokáže minúť.
To je asi aj odpoveď na otázku z nadpisu. Veľa peňazí je toľko, že to nedokážem minúť. Že nech robím čo chcem (v rámci reality), tak sa suma niekde na účte, či v pančuche zväčšuje a ani tretie auto, ďalší dom, či setsakra drahá dovolenka na jachte niekde v karibiku situáciu dlhodobo nezmení. Najlepšie to je v situácií, keď aj keby som do konca života už nepohol prstom, tak to bude rovnaké.

To, že píšem tento spot znamená, že ešte úplne za vodou nie som. Inak by som to neriešil. Ale pracujem na sebe.

Odbočka od veci: Médiá sú plné súdneho procesu s Majským a Frunim. Všetci vieme o čo ide. Napadlo vás ale niekedy, že tak isto dopadol aj Drukos Výnos a Mojžiš? Čo sa deje s ním? Asi vedel investovať peniaze lepšie. Do seba a vlastnej ochrany.

6 comments:

heeeej, snáď ale na peniazoch nejak výrazne nezáleží, či áno???

7:56 PM  

Nezakrývajme si oči. Peniaze nie sú jediné, ale sú dosť dôležité. Dá sa žiť šťastne s nimi aj bez nich a vice versa neštastne. Peniaze neurčujú mieru šťastia. Ale ako hovorí starý vtip: Aj tak sa ľahšie plače v limuzíne než v autobuse

8:10 PM  

myslela som, nie v meradle čo je veľa a čo málo, človek by mal byť v pohode a mať určitý štandard, ale nepreháňať to...

som si myslela

8:38 PM  

peniaze by neboli dolezite tam, kde by sa za ne nedalo nic kupit, ale to je uz ina tema. neviem, ci by som chcela dospiet do toho stavu, ktory popisujes ku koncu. nepohnut prstom a stale mat viac a viac. posuvala by som sa niekam? asi nie...to by som si to sla rovno hodit. ale zasa mat tolko, aby som mohla navstivit vsetky miesta, ktore chcem, to by sa mi pacilo. a este by som kupila nasim vilu na azurovom pobrezi...

9:49 PM  

priklad tvojho kamarata mi niekoho napadne pripomina...asi by som sa mal nad sebou zamysliet;)

11:27 AM  

urcite mam divny uhol pohladu :O) kazdopadne vraj vela ludi nie je bohatych lebo sa boji. boja sa zarabat 100 mesacne 200, 500 mesačne, hoci sa to da, ale co potom? nakupia neco, nakupia vsetko a co potom? vzdy je co robit dalej... vtedy su uplne ine prilezitosti aj na to ako o trosku zlepsit svet. odporucam R.I.Kiyosaki

9:19 AM  

Novší príspevok Staršie príspevky Domov